L’Autoritat Portuària de Tarragona vol celebrar com cada any el Dia Mundial de la Qualitat, en línia amb l’Associació espanyola de la qualitat (AEC) que aquest any proposa reflexionar en aquest dia sobre la Qualitat i la transformació. Transformació és la paraula que defineix el nostre món actual. En un entorn incert on els canvis desafien el que crèiem conèixer, transformar-se ja no esdevé una opció, sinó una necessitat. I doncs, també esdevé necessària la transformació del rol protagonista de la qualitat.
D’una forma similar, i pel que fa al Chartered Quality Institute (CQI),que' aquest any ha triat el lema 'Quality: from compliance to performance', s’ha iniciat una campanya per a incrementar el coneixement de les professions al voltant de la qualitat en les empreses i s’ha centrat en la complexitat de navegar en el context dinàmic i canviant de les empreses. En aquest sentit, ens vol ajudar a descobrir com els principis de la qualitat condueixen a les organitzacions des del mer acompliment a tenir un rendiment destacat.
En el nostre món, cada cop més interconnectat i canviant, gestionar els canvis en les situacions de risc i mantenir la resiliència operacional esdevenen crucials perquè les organitzacions continuïn essent competitives. Però la resiliència ja no és suficient, per tal de créixer i millorar les organitzacions han d’innovar i adaptar els seus models empresarials, productes i serveis amb una cultura de la qualitat que lideri el canvi.
La gestió de la qualitat es pot associar amb eines, processos, controls i avaluacions. Aquest hardware de la qualitat esdevé molt important, però només ho és si també en paral·lel hi ha una cultura de la qualitat que l’acompanya. Lliurar i incrementar valor als nostres grups d’interès és un esforç d’equip i és el centre de la gestió de la qualitat transformadora. Els principis i mètodes de la qualitat no només asseguren l’acompliment sinó que també ajuden a cercar innovació i agilitat. Quan es genera una cultura d’aprenentatge i millora contínua, les organitzacions es poden adaptar al canvi d’una forma més efectiva i caminar cap a l'excel·lència del seu funcionament.
El Dia Mundial de la Qualitat és una iniciativa de Nacions Unides que des de 1990 difon i potencia la contribució de la qualitat al creixement, prosperitat i sostenibilitat de les organitzacions. És un dia de reconeixement i divulgació que pretén recordar a la societat els avantatges de la qualitat així com ampliar la consciència global al voltant de la seva importància per a la millora contínua empresarial.
En línia amb la creixent importància de la qualitat, l'Autoritat Portuària de Tarragona l’ha impulsat de forma clara en els darrers anys, el que s'ha materialitzat en la certificació en les ISO 9001, ISO 14001, ISO 50001, ISO 27001 i ISO 22320, així com altres certificacions de qualitat.
Us encoratgem que amplieu la vostra informació sobre les noves tendències en la qualitat per als propers anys en la jornada que l’AEC organitza tots els anys.
La ISO 9001 promou un sistema enfocat a la gestió per processos, que desenvolupa, implanta i millora l’eficàcia d’un sistema de gestió de la qualitat basat en el cicle de millora continua: Planificar, Fer, Comprovar i Actuar.
L’enfoc a processos implica la definició i la gestió sistemàtica dels processos i les seves interaccions, amb la finalitat d’assolir els resultats previstos d’acord amb la política de qualitat i la direcció estratègica de l’APT.
Amb data 9 d’abril de 2013, l’Autoritat Portuària de Tarragona va obtenir la certificació Certificació ISO UNE-EN ISO 9001, emesa per l’empresa AENOR, i es renova d'acord amb la norma ISO 9001:2015.
Gestió integral dels processos operatius, tècnics i administratius de l’Autoritat Portuària per a la prestació de serveis a les parts interessades, incloent la coordinació i el control de les activitats i serveis comercials directament relacionats amb l’activitat portuària.
Aquesta certificació té un reconeixement internacional mitjançant l’associació IQnet (International Certification Network) que agrupa les entitats certificadores líders dels principals països del món i garanteix un ampli reconeixement i valoració per les empreses clients i usuàries del Port de Tarragona.
Amb l’obtenció d’aquesta certificació es posa de manifest davant la societat i les empreses que l’Autoritat Portuària posseeix un sistema de treball consistent, fiable, d’acord amb la reglamentació aplicable i que satisfà els requisits dels seus clients i que pot adaptar-se als que determinin els nous clients que volem que treballin amb el Port de Tarragona.
L’objectiu de les certificacións de Qualitat de Serveis a l'APT no és altre que el reconeixement de la qualitat prestada per l’Autoritat Portuària, donant als clients i a la societat en general, una imatge de professionalitat, transparència i seguretat, acomplint els estàndards de qualitat harmonitzats a l'àmbit nacional, en el desenvolupament i possible certificació d’altres sistemes de gestió. Aquestes certificacions estan basades en Referencials de Qualtiat de Servei específics aprovats pel Consell d'Administració de l'APT i ratificats per Ports de l'Estat.
L’Autoritat Portuària de Tarragona en el seu Sistema de Gestió de la Qualitat vers la Comunitat Portuària disposa de diversos instruments que permeten la millora en la qualitat del servei. Entre aquests instruments de qualitat de servei tenen un lloc preferent els referencials específics de qualitat de servei per a tràfics, en els que s’estableix el nivell de qualitat que pot esperar el client i els aspectes que s’han de verificar a efectes de poder assegurar el compliment de les característiques mitjançant una certificació atorgada per una entitat certificadora.
L’Autoritat Portuària ha desenvolupat, redactat i aprovat els següents referencials, que han estat ratificats per Ports de l’Estat:
Referencial Específic de Qualitat de Servei per al tràfic de càrregues sòlides i líquides a granel en el Port de Tarragona.
Referencial Específic de Qualitat de Servei per al tràfic de contenidors en el Port de Tarragona.
Referencial Específic de Qualitat de Servei per al tràfic de mercaderia rodada (ro-ro) en el Port de Tarragona.
Referencial Específic de Qualitat de Servei per al tràfic de vehicles en règim de mercaderia en el Port de Tarragona.
Referencial Específic de Qualitat de Servei per al tràfic de mercaderia general convencional en el Port de Tarragona.
Referencial Específic de Qualitat de Servei per al tràfic de creuers en el Port de Tarragona.
L’Autoritat Portuària de Tarragona en el seu Sistema de Gestió de la Qualitat vers la Comunitat Portuària disposa de diversos instruments que permeten la millora en la qualitat del servei. Entre aquests instruments de qualitat de servei tenen un lloc preferent els referencials específics de qualitat per als serveis portuaris, en els que s’especifiquen els compromisos en relació al servei que es presta, sota un model de seguiment continu dels paràmetres i indicadors, per cadascuna de les parts implicades. El compliment d’aquests compromisos és la base per a la certificació de qualitat del servei emesa per una entitat certificadora.
L’Autoritat Portuària ha elaborat i ha aprovat els referencials següents, que han estat ratificats per Ports de l’Estat:
Referencial Específic de Qualitat del servei per al servei de practicatge en el Port de Tarragona.
Referencial Específic de Qualitat del servei per al servei d’amarratge i desamarratge en el Port de Tarragona.
Referencial Específic de Qualitat del servei per al servei de remolc en el Port de Tarragona.
Referencial Específic de Qualitat del serveiper al servei pel recepció de residus generats per vaixells en el Port de Tarragona.
Referencial de Qualitat del servei d'Ajuts a la Navegació.
El Sistema Intern de Suggeriments (SIS) és un procés integrat en el Sistema de Gestió de la Qualitat del Port de Tarragona creat per tal de canalitzar i posar en pràctica qualsevol idea original i concreta proposada pels treballadors i treballadores de l’APT.
El SIS gestiona qualsevol suggeriment susceptible d’implantació, destinat a optimitzar els recursos, així com la millora dels processos i serveis que ofereix l’Autoritat Portuària: processos de treball, seguretat mediambiental, millora de la qualitat, les instal•lacions, les infraestructures i l’entorn de treball. Tot plegat amb l’objectiu d’augmentar la competitivitat de l’Autoritat Portuària i del Port, dins del compromís de millora contínua que estableix la Política de Qualitat de la nostra organització.
L’Autoritat Portuària de Tarragona està duent a terme la seva Missió de contribuir al desenvolupament econòmic i social de l’entorn, de forma sostenible i sota criteris de sostenibilitat, amb un ferm compromís amb la qualitat de la gestió i una activitat respectuosa amb el medi ambient.
L’ESTUDI DE SATISFACCIÓ DE CLIENTS es realitza de forma regular i està inserit en el SISTEMA DE GESTIÓ DE LA QUALITAT DE L’APT VERS LA COMUNITAT PORTUÀRIA, certificat d’acord amb la Norma ISO 9001 de Qualitat.
Per qualsevol sistema de qualitat és imprescindible establir DIVERSOS CANALS DE RETROALIMENTACIÓ QUE PERMETIN CONÈIXER L’EFICÀCIA I EL NIVELL DE QUALITAT DELS SERVEIS QUE ES PRESTEN. Aquest és el motiu fonamental de l’estudi, que es realitza mitjançant enquestes presencials anònimes.
Estudi de satisfacció dels clients 2018
Estudi de satisfacció dels clients 2016
Des d'aquest espai, també podeu descarregar el formulari necessari per publicar les dades de la vostra empresa al nostre directori d'empreses de la comunitat portuària