
El Port de Tarragona camina en diverses direccions per reafirmar el seu posicionament com enclavament estratègic en el Mediterrani.
D'una banda, la seva potent activitat, sumada a la seva posició geoestratègica, converteixen al Port en un actor determinant en el desenvolupament del comerç del seu hinterland i, a la vegada d'Europa i, en conseqüència, també a escala internacional.
Sense perdre de vista la competitivitat que ha d'oferir el sistema portuari, el Port de Tarragona ofereix una sèrie d'activitats de valor afegit que van més enllà del seu paper històric com a plataforma logística de càrrega/descàrrega i emmagatzematge.
Per aquest motiu, i atesa l'evolució dels mercats, serveis i tecnologies actuals, el Port afronta els reptes per a la readaptació i actualització contínua de les seves infraestructures -i processos-, per tal que aquests responguin a les noves necessitats del sector, tant en l'entorn logístic com en el marc legal i tecnològic.
El Pla Director és un instrument fonamental per a la planificació del desenvolupament i ampliació d’un port de forma ordenada.Aquest pla estableix les línies mestres del creixement del Port que després es detallen durant la fase de redacció de projectes, conjuntament amb els altres actors institucionals de l'entorn.
El Pla Director d’Infraestructures del Port de Tarragona contempla un conjunt d’actuacions concretes, que li permetran adaptar-se adequadament a l’evolució dels tràfics, mitjançant la construcció de noves infraestructures dins un horitzó temporal determinat de15 a 20 anys.
El president del Port ha acollit amb satisfacció el darrer tràmit del pla: “aquest és un instrument de gestió fonamental per al desenvolupament del Port que, a més d’incloure les opcions de creixement més adequades i una avaluació ambiental estratègica, recull unes anàlisis de viabilitat i estudis econòmic-financers per front als reptes de futur amb garantia d’èxit”.
La ZAL està pensada prioritàriament per a activitats estretament vinculades al tràfic marítim i a productes amb valor afegit.
Les obres del nou moll de Balears transformaran la fesomia del Port de Tarragona
150.000 m2 en 'Ciudad del Transporte Puerta Centro', la més important plataforma logística i de serveis de la Península Ibèrica, situada en l'àrea d'influència de Madrid, junt a Guadalajara i Marchamalo
Aquesta obra garanteix que tota l’activitat portuària es realitzi en aigües protegides.
Per veure més informació descarregueu el Pla Director 2015-2035 publicat en aquesta mateixa pàgina